Vegan! Ήρθαν για να μείνουν

Η χορτοφαγία αποτελεί μία διατροφική στάση ζωής που έχει ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές παγκοσμίως και στη χώρα μας. Τα στατιστικά είναι εκπληκτικά. Το 15% των millennials στην Αμερική δηλώνει ότι είναι αποκλειστικά vegetarian. Στη Βρετανία, υπήρχε μία αύξηση 185% μεταξύ 2012 και 2016 στο λανσάρισμα προϊόντων για vegan. Η αύξηση αυτή οφείλεται σε πολλούς λόγους. Οι βασικότεροι είναι: η αυξανόμενη ανησυχία μας για τις επιπτώσεις στην υγεία μας εξαιτίας της κρεατοφαγίας, τα προβλήματα που μπορεί να δημιουργεί η ανάπτυξη κτηνοτροφικών μονάδων στην αλλαγή του κλίματος, αλλά και η ευαισθητοποίηση του κόσμου για τα δικαιώματα των ζώων. Σε αυτό το πλαίσιο, βλέπουμε όλο και περισσότερες εταιρείες και στην Ελλάδα να ακολουθούν αυτό το ρεύμα. Δεν είναι τυχαία άλλωστε στα σούπερ μάρκετ η εμφάνιση εναλλακτικών επιλογών δίπλα στα παραδοσιακά γαλακτοκομικά προϊόντα όπως τα ροφήματα από σόγια, αμύγδαλο κ.λπ. που λανσάρουν μεγάλες ελληνικές εταιρείες. 

Ο χώρος της εστίασης φυσικά και μπορεί να προσαρμοστεί σε αυτή την τάση αλλά και να εντοπίσει ευκαιρίες ανάπτυξης, καθώς μπορούν να αναδειχθούν καινούργια γαστρονομικά concept που προσεγγίζουν ένα νέο δυναμικό κοινό. Αυτό σημαίνει βέβαια ότι, επειδή πίσω από τη χορτοφαγία κρύβεται μία φιλοσοφία και στάση ζωής, τα εστιατόρια που υπηρετούν αυτή την τάση, θα πρέπει να υποστηρίζουν ολιστικά αυτή την ιδεολογία, στο σύνολο των ενεργειών τους. Εξίσου και τα παραδοσιακά εστιατόρια θα επωφεληθούν με το να προσθέσουν στο μενού τους vegan επιλογές. Στην Αγγλία, ακόμη και μεγάλες αλυσίδες, κάνουν ανάλογες κινήσεις, εντάσσοντας vegan burgers στην κουζίνα τους. 

Baked Falafel vegetables lemon Tahini sauce Pita sandwich. toning. selective focus

Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να διαμορφώσουν το μενού τους ώστε να είναι πιο φιλικό για τους vegetarian / vegan, με ξεκάθαρη σηματοδότηση των αντίστοιχων επιλογών. Θα πρέπει να εκπαιδεύσουν το προσωπικό τους, ώστε να είναι ενημερωμένο σχετικά με τα συστατικά που περιέχει κάθε συνταγή και να μπορούν να καθοδηγήσουν τους πελάτες ανάλογα. Επίσης, οφείλουν να κατανοήσουν ότι χορτοφαγικό πιάτο δεν είναι η “άνοστη σαλάτα”, αλλά πιάτα με συναρπαστικές γεύσεις. Είναι γνωστό άλλωστε πως υπάρχουν χορτοφαγικά burger που θα έκαναν και τους ορκισμένους κρεατοφάγους να γλείφουν τα δάχτυλά τους. Η παραδοσιακή ελληνική κουζίνα, δε, προσφέρει πάρα πολλές επιλογές για χορτοφαγία, μιας και τα λαχανικά και τα όσπρια είναι βασικά συστατικά της μεσογειακής διατροφής. 

Το σίγουρο είναι ότι η χορτοφαγική διατροφή δεν είναι μία απλή τάση, μία μόδα η οποία θα ξεπεραστεί. Μία συνεχώς αυξανόμενη μερίδα του κόσμου ακολουθεί αυτό το lifestyle και ο χώρος της εστίασης στην Ελλάδα οφείλει να δώσει χώρους γι’ αυτό το κοινό στα μενού.

threep-img-abs-mayo-left